Dráhy do obnovy vozového parku v kraji investují téměř 950 milionů korun. Částečně nízkopodlažní soupravy budou jezdit na jedné z nejvytíženějších linek S2 mezi Brnem a Blanskem. „Dokončujeme administrativní záležitosti a podpis smlouvy s vagonkou je už jen otázkou dní. Ze sedmi jednotek bude pět třívozových a dvě dvouvozové," řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Jihomoravský kraj byl v republice jediný, který ještě nové soupravy nedostal. Dotaci z unie totiž kraj v minulosti použil na nákup tramvají pro Brno. Soupravy RegioPanter za necelou miliardu platí České dráhy. Dohodly se na tom s krajem zároveň s prodloužením smlouvy na provozování regionální vlakové dopravy.

Krajští radní schválili 11. dubna 2013 dodatek k této smlouvě, který mimo jiné upravuje podmínky a termín částečné obnovy vozového parku. „České dráhy se zavázaly do kraje pořídit sedm nových železničních jednotek, poslední z nich mají být uvedeny do pravidelného provozu v roce 2015. Podpis dodatku krajem plánujeme na začátek května 2013," upřesnila mluvčí krajského úřadu Denisa Kapitančiková.

Cestující se na nové vlaky těší. „Jsem ráda, že budeme jezdit pohodlněji. Jako starší člověk ocením hlavně snížené dveře," podotkla Barbora Klučinová.

Právě smlouva s drahami zahájila v roce 2009 spor mezi hejtmanem Michalem Haškem a podnikatelem Radimem Jančurou. Ten chtěl část regionálních vlakových spojů převzít. „Nabízel jsem, že budeme veškeré elektrické soupravy v kraji provozovat o sto padesát milionů ročně levněji než České dráhy. Odmítl to," kritizoval hejtmana v minulosti Jančura, který je však ochotný přihlásit se do výběrových řízení na další tratě. Hašek rozhodnutí prodloužit smlouvu s dráhami zdůvodňoval právě nákupem nových souprav.

Pohodlnější cestování si Jihomoravané užijí od zimy příštího roku také na trase Brno-Praha, kde České dráhy nasadí nové soupravy RailJet, které trasu mezi dvěma největšími městy v republice zvládnou za dvě a půl hodiny.