Výstavba nového tahu by se v případě varianty silnice I. třídy mohla urychlit až o dva roky.

Nadšení nejsou také obyvatelé městské části Brno-Bystrc, kde se o silnici lidé také pobaví. „Nedokážeme si představit, že by silnice v takovém rozsahu měla vést přes obydlenou oblast. Kromě poškození rekreační oblasti Brněnské přehrady rozdělí Bystrc na dvě části,“ uvedl již dříve místostarosta Tomáš Jára.

Ilustrační foto
Známe trasu, máme peníze. Stavba první části D43 začne 2025, vyhlašuje ŘSD

Podle náměstka hejtmana pro územní plánování Martina Malečka však silnice I. třídy může být snesitelnější v souvislosti s místní návazností. „Nemohla by to být komunikace s tolika sjezdy. Také díky snížené rychlosti bude hluk nižší. Předpokládám, že o tom zastupitelé města a městské části budou diskutovat, “ sdělil Maleček.

Stále se čeká na začátek výstavby rychlostní silnice, která by ulevila vytíženému tahu mezi Brnem a Svitavami.
Dálnice D43? Vláda tlačí na urychlení

Výslednou podobu silnice včetně jejího označení schválí zastupitelé kraje zřejmě v září příštího roku.