Brannou výchovu by Šlechtová zavedla jak na středních, tak na základních školách. „Domnívám se, že vzdělání je klíčem k vychování budoucí generace, která bude našim vojákům nápomocná,“ uvedla dříve ministryně.

Brannou výchovu by pro děti uvítala i Iva Hodíková z Brněnska. „Tuto výuku bych určitě zavedla. Je dobré učit děti tomu, aby dokázaly v dospělosti či už v nízkém věku pomoct lidem jak ohledně zdraví, tak při krizové situaci,“ zmínila.

Oslovení ředitelé škol nicméně zavedení nového předmětu považují za zbytečnost. „Témata ochrany člověka či obrany státu už zapracované máme, a to v občanské výchově. Určitě nechceme zavádět nový předmět na úkor jiných, nevidím k tomu důvod,“ řekla ředitelka základní školy v Křídlovické ulici v Brně Jarmila Bavlnková.

Podle ředitele řečkovického gymnázia Petera Krupky školy nemají za úkol s dětmi řešit všechny společenské problémy. „Například sexuální výchovu vyučujeme v hodinách rodinné výchovy, dopravní výchovu v tělocviku. Nelíbí se mi ale, že bychom kvůli samostatné branné výchově měli snižovat počet jiných důležitých hodin. Podobně špatný nápad je zavádět dvě hodiny zcela navíc. Školní týden je už tak pro děti dostatečně dlouhý,“ nastínil Krupka.

Jako nereálnou vidí možnou novinku i ředitel základní školy ve Vedlejší ulici Jan Harmata. „Na samostatný předmět obrany státu nebo výchově k vlastenectví není v rozvrzích škol místo,“ okomentoval.

Šéfům středních i základních škol dává částečně za pravdu i ministerstvo školství. Problematika přípravy k obraně státu je totiž zařazená v rámcových vzdělávacích programech už od roku 2013. „Dnešní výuka je naddimenzovaná. Zavedení předmětu branné výchovy proto v tuto chvíli určitě není na stole,“ ujistil na dotaz Brněnského deníku Rovnost ministr školství Robert Plaga.