Porota hodnotila víc než padesát obrazů, z nichž v pátek vybrala a ocenila tři nejlepší. Ve dvou kategoriích. Základních a středních škol. „Neměli jsme to vůbec jednoduché. Soutěžila totiž řada zajímavých obrazů. Mezi nejlepší práce jsme nakonec vybrali ty, které byly nejen dobře zpracované, ale měly hlavně nějaký příběh a zajímavý nápad," řekla jedna z porotkyň Blanka Bendová.

Mezi soutěžícími ze základních škol u poroty zabodovala Barbora Kneslová ze Základní školy Tomáše Garrigua Masaryka v Blansku. S obrazem bezdomovce, který v rukách držel ceduli s nápisem: Jsem člověk. „Chtěla jsem tím říct, že i bezdomovci jsou lidé a mají stejná práva jako ostatní. Okolí by se k nim mělo podle toho chovat," řekla žákyně 8.A blanenské školy.

Druhé místo v této kategorii obsadil kolektiv žáků ze základní školy Blansko. Třetí místo pak Lukáš Maňoušek, také z této školy.

Kategorii středních škol ovládly studentky ze Střední pedagogické školy Boskovice. Vyhrál obraz studentek ze 2.A Zuzany Bušinové, Kateřiny Bratršovské a Adriany Barákové. „Pojmenovaly jsme ho Puzzle života. Tématem byl život lidí bez domova. Jejich život je totiž jako puzzle a je velmi obtížné ho poskládat dohromady," okomentovala společné dílo Bratršovská.

Druhé místo mezi středoškoláky obsadila Kamila Špačková z Gymnázia Blansko a třetí pak byly opět studentky ze Střední pedagogické školy Boskovice Karolína Sládečková, Aneta Švehlíková a Anna Hamarová. „V tomto projektu bychom rádi pokračovali i příští rok," uvedla vedoucí Oblastní charity Blansko Jana Sedláková.

Podle Daniela Dvořáka, koordinátora výukového programu EXRAN, je projekt zaměřený na žáky druhého stupně základních škol a studenty středních škol. „ Jeho cílem je prevence problémů, jako je extremismus, rasismus, xenofobie a podobně. Žáky pomocí interaktivních přednášek s těmito problémy seznamujeme," upřesnil Dvořák.

Poprvé byla součástí projektu i výtvarná soutěž s výstavou. „Do ní se na Blanensku zapojilo pět škol. Žáci měli vytvořit obrázky a koláže právě na témata, která jsme s nimi na přednáškách probírali. Často se tak práce zaměřují na rasismus, extremismus, ale například i na bezdomovectví," dodal Dvořák.