,,Z hobby soutěží mám pár medailí a nyní ještě úspěch ze soutěže nazvané Poděkování Andeji Mičunkovi z Bratislavy, na níž jsme v Brně z třiceti párů skončili druzí a v společenských tancích jsme byli šestí,“ chlubí se Zemek. Začátkem listopadu také vyhráli na Velké ceně města Jihlavy v obou kategoriích.
Jan Zemek navštěvuje biskupské gymnázium v Brně, po maturitě se chce věnovat medicíně. S tančením začínal ve druhém ročníku střední školy, na tanečních kurzech v brněnském Starletu. Už předtím se věnoval aerobiku.


Na konci základních tanečních byl pozván na absolventskou soutěž, kterou vyhrál. Hned další týden se hlásil na tréninku a tančení se začal věnovat profesionálně. Nejprve za tým Starletu, ze kterého letos přešel do klubu Orel Telnice.
,,Nekoupili mě jak ve fotbale, navíc jsem musel zaplatit tisíc korun,“ říká s úsměvem Zemek. Začínal v kategorii E, nyní soutěží ve třídě D, což je nejnižší registrovaná kategorie, výše jsou C a B. Kategorie M je určena těm nejlepším, kteří navštěvují mistrovství republiky, tak světa. Věnuje se standardním společenským tancům, k nimž patří waltz, tango, valčík, quick step. Ovládá ale i latinskoamerické tance.


Na otázku, co potřeboval na první trénink, má jednoznačnou odpověď. ,,Boty a ženskou. Boty jsem si koupil a taneční partnerku jsem si našel už v tanečních,“ říká. A dodává, že najít taneční partnerku není jednoduché, sám vystřídal čtyři. Tančil například i s Evou Kocmákovou, dcera slavného tanečníka Václava Kocmáka.
Nyní jej tedy na na soutěžích doprovází Alena Čičatková. ,,Máme hodně podobného, tak doufám, že jsme se našli,“ věří mladý tanečník a doufá také, že s touto tanečnicí postoupí do skupiny C.


Jak dlouho trvá, než se s partnerkou sladí? ,,Jedna věc je sehranost v tancování a druhá věc je mimo parket. Samozřejmě se musíme umět stancovat dohromady, každý přichází s něčím jiným, dá to hodně práce,“ popisuje.
Na soutěže Zemek s partnerkou jezdí i dvakrát do měsíce. Kromě tance trénuje i různými silovými a pohybovými cvičeními. Choreografii vymýšlí trenér i pár. Trenér má představu a pár to obohatí o osobní prvky. „Kdy se vše správně udělá, máme šanci na dobré hodnocení na soutěžích. Hodnotí se, kdo jak tančí na hudbu, držení a postavení těla, linie, potom přistupuje sehranost páru, takzvaná parketová moudrost,“ dodal.