Na začátku byly legendární minibiky, teď chce blanenský výrobce Pavel Blata vypustit na silnice sto pětadvacítku. V budoucnu by v jeho továrně měly vznikat i silnější stroje.

Jak to vypadá s Blatou 125 Motard/ Enduro?
Motorka musí být homologovaná. Prošla už všemi zkouškami, zbývá jediná. Doufám, že v dubnu ji budeme mít za sebou. Počítám, že pak bychom nový motocykl měli začít vyrábět v květnu.

Nezpozdilo se uvedení motocyklu na trh?
Ano, máme zpoždění, asi o měsíc. Je to o penězích a některé věci jsme pořádně nenaplánovali. Chyba ale nebyla jen naší straně. Někdy to nevyjde přesně, jak si to naplánujeme.

V čem je váš motocykl ojedinělý?
Sto pětadvacítku vyrábí i jiné firmy. Důležité ale je, že na naší motorce mohou jezdit už lidé od šestnácti let. Připravuje se i předpis o tom, že lidé s řidičským průkazem na osobní vůz budou moct jezdit i na této motorce.

Kolik vašich motorek jste už vyrobili?
Zatím vznikly jen prototypy a motorky na testování. Teď se vyrábí ještě nultá ověřovací série. Přesný počet ale nedovedu říct, měnil se kvůli vývoji. Výrobek se totiž rozebere a z jeho dílů se poskládá zase další motorka.

Plánujete výrobu silnějších strojů?
Ano, chceme se stát standardním výrobcem motocyklů, jak bývá v Evropě obvyklé.

Znamená to, že upustíte od výroby minibiků?
Ne, ten trh existuje a dneska jsme největšími výrobci minibiků, takže by to byla škoda. Bohužel to nebude v tak velké míře jako v době, kdy jsme vyráběli ty nejlevnější motorky. V současnosti se ale na minibiky soustřeďujeme. Máme i závodní tým a mistra Evropy v jízdě na minibicích. Je jím osmiletý David Kruliš.

Nosíte v hlavě i další projekty a plány?
Určitě, ale radši o nich nechci mluvit. Nejde jen o silnější motorku. Na to navazuje projekt na vývoj, jak dál po dobu pěti, deseti let.