Co se vám líbilo nejvíc?
Atmosféra závodů, hlavně u těch nejmenších. Sportovně, že se ve většině startů bojovalo o medaile až do posledních centimetrů tratí. Kolem ní bylo hodně fanoušků, kteří museli být spokojení.

Klaplo vám všechno i organizačně?
Myslím, že ano. Nevyšlo nám jen to počasí. Přál jsem si, aby to vydrželo až do konce. Bohužel nevydrželo. Na druhou stanu díky bohu, že ten déšť chytily až elitní kategorie od kadetů výš. Ti už jsou na leccos zvyklí. Takže to nějak neřešili, i takové počasí k závodům horských kol patří.

Pro celý seriál si Jiří Ošťádal požádal o startovní číslo 1 a na úvod v Benešově roli největšího favorita potvrdil.V elitní kategorii mužů zvítězil favorit Jiří Ošťádal. Jaký to byl závod?
Nádherný a dramatický. Výborně jel Zdeněk Skyba. Vedl půl druhého kola z pěti. Pak před něj šel Jirka Ošťádal, který obhajuje prvenství, a zezadu jel výborně Roman Kubica. Chvíli byl i druhý a vypadalo to, že v tom dešti bude atakovat Jirku. Ten si ale včas toto nebezpečí uvědomil a zrychlil. Do cíle dojel sice v klidu, ale byl to výborný souboj, který podle mě nejvíc zdramatizoval právě Kubica.

A co ženy?
V elitní kategorii jich jelo pět. Tady je obsazení tradičně slabší, ale jsme rádi i za takové. Vítězka Lucka Krupová tady měla premiéru. Je výkonnostně dál než soupeřky a vyhrála bez problémů.

Objevil závod nové talenty?
Ve startovní listině bylo hodně nových jmen a řada těchto jezdců naznačila své možnosti, i když třeba napoprvé neatakovali nejvyšší pozice. Zaujal mě například Tonda Doskočil z Kunštátu v kategorii sedm až osm let. Ve dvacetičlenné konkurenci dojel pátý a přitom to byl jeho teprve druhý nebo třetí závod v životě. A takových kluků a holek tu bylo víc. Potvrdilo se, že talenty máme.

Druhý závod se pojede 9. června v Kořenci. Na co pozvete fanoušky tam?
Kořenec je známý lidovými tradicemi a také ten závod je jimi prodchnutý. Pro ty, co do závodů přímo nezasáhnou, je krásný svým prostředím. Zmíním třeba opravdu luxusní dětské hřiště. Když vyjde počasí, tak si to tam děti mimořádně užijí. A trať? Z mého pohledu je v tomto směru nejkrásnější, třeba ten větřák (větrný mlýn, poz. red.) kolem kterého se jezdí. Legendárním místem je výjezd na Skalku, což je kopec v lese směrem k Benešovu. Je docela příkrý a kamenitý. Jeho zdolání není jen o hrubé síle, ale víc o technice.

Máte nějaké nové informace o finálovém závodě, který se pojede v Novém Městě na Moravě?
Právě jsme na místě v rámci pořadatelské dobrovolnické pomoci při Světovém poháru. Určitě si s ředitelem areálu Honzou Skřičkou najdeme čas na ladění už konkrétních detailů našeho závodu. Jisté je, že pojedeme částečně po trati Světového poháru.