V nadcházející sezoně, v níž bude Slouk společně s Janem a Petrem Koubkovými, Jiřím Kelblem a Markem Pilitowskim obhajovat vítězství, se také dočká jedné novinky. Na nejoblíbenější brněnský okruh se podívá až v posledním vytrvalostním desetihodinovém závodě. Úvodní podnik totiž nově hostí Slovakiaring u Dunajské Stredy. „Máme co zlepšovat, zatím nedokážeme využít potenciál auta naplno. Závodíme samozřejmě pro radost, ale ve chvíli, kdy jsme si čuchli k úspěchu, chceme jej znovu. Když vidíme, že na to máme a funguje nám to, chceme dál vyhrávat. Někdy je těžké jet takticky, v autě má člověk černo před očima a jede, jak nejlépe dokáže,“ popisuje Slouk, kterého čeká auto s novým motorem.
Motorový sport, o kterém říká, že k němu přišel jak slepý k houslím, si zamiloval. „Strhla mě atmosféra, návštěvnost stále roste. Kamarád mě oslovil, ať to zkusím, a pak už nebylo cesty ven,“ směje se.
Ve vytrvalostních závodech, které trvají šest, ale i deset hodin, je nutné zvolit správnou taktiku. Tu však někdy není snadné odhadnout a týmy musejí jednat podle aktuální situace na okruhu. „Strategii ovlivňuje mnoho faktorů. Záleží, jak to vypadá na trati, někdy je potřeba zatlačit, jindy naopak máme dost času na klidnou výměnu řidiče,“ přibližuje.
Zajímavostí je, že se nesmí tankovat v týmových boxech. Palivo se doplňuje na benzince v prostorách okruhu, což může přinést komplikace. „Musí se tam sjet po vyznačené cestě, pokud tankuje zrovna někdo jiný, musíte počkat. Může jít klidně i o deset minut. Ale jinak si myslím, že zažíváme takový adrenalin, jako třeba závodníci Formule 1,“ upřesňuje Slouk.
Své přesvědčení ilustruje na konkrétních zážitcích. „Dodnes mám před očima poslední závod v Brně, kdy přede mnou polský kolega dostal nekontrolovatelné hodiny a já z toho jen taktak vyvázl v pořádku,“ přidává.
Jeho rodina se o něj však nijak zvlášť nebojí. „Nebezpečí si dobře uvědomuju a znám svoje limity. Doma mě podporují a například manželka by se určitě nechala zlákat za volant,“ uzavírá.
ADAM HAVEL