VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vytrvalostní závody aut? Je to adrenalin jako ve formuli 1, říká Slouk

Blansko – Za brněnský Full Motorsport Brno závodí jezdci z Blanska a okolí. Podniky amatérských závodů Makpak Endurance tým začal objíždět teprve před dvěma roky, jenže už na konci loňského ročníku slavil celkové prvenství v seriálu. A to i přesto, že se zprvu potýkal s problémy s převodovkou. Pětice až šestice závodníků střídající se přibližně po hodině a půl zaznamenala největší úspěch dosavadní kariéry. Jedním z posádky je i René Slouk. „Nemohli jsme se na auto plně spolehnout, nevypadalo to na začátku dobře. Pak jsme ale nedostatky překonali a užili si doposud nejlepší sezonu," hodnotí ročník čtyřicetiletý závodník.

15.2.2017
SDÍLEJ:

Tým Full Motorsport Brno s posádkou z Blanenska má za sebou úspěšnou sezonu v amatérských závodech Makpak Endurance 2016. Foto: archiv FULL MOTORSPORT BRNO

V nadcházející sezoně, v níž bude Slouk společně s Janem a Petrem Koubkovými, Jiřím Kelblem a Markem Pilitowskim obhajovat vítězství, se také dočká jedné novinky. Na nejoblíbenější brněnský okruh se podívá až v posledním vytrvalostním desetihodinovém závodě. Úvodní podnik totiž nově hostí Slovakiaring u Dunajské Stredy. „Máme co zlepšovat, zatím nedokážeme využít potenciál auta naplno. Závodíme samozřejmě pro radost, ale ve chvíli, kdy jsme si čuchli k úspěchu, chceme jej znovu. Když vidíme, že na to máme a funguje nám to, chceme dál vyhrávat. Někdy je těžké jet takticky, v autě má člověk černo před očima a jede, jak nejlépe dokáže,“ popisuje Slouk, kterého čeká auto s novým motorem.

Motorový sport, o kterém říká, že k němu přišel jak slepý k houslím, si zamiloval. „Strhla mě atmosféra, návštěvnost stále roste. Kamarád mě oslovil, ať to zkusím, a pak už nebylo cesty ven,“ směje se.

Ve vytrvalostních závodech, které trvají šest, ale i deset hodin, je nutné zvolit správnou taktiku. Tu však někdy není snadné odhadnout a týmy musejí jednat podle aktuální situace na okruhu. „Strategii ovlivňuje mnoho faktorů. Záleží, jak to vypadá na trati, někdy je potřeba zatlačit, jindy naopak máme dost času na klidnou výměnu řidiče,“ přibližuje.

Zajímavostí je, že se nesmí tankovat v týmových boxech. Palivo se doplňuje na benzince v prostorách okruhu, což může přinést komplikace. „Musí se tam sjet po vyznačené cestě, pokud tankuje zrovna někdo jiný, musíte počkat. Může jít klidně i o deset minut. Ale jinak si myslím, že zažíváme takový adrenalin, jako třeba závodníci Formule 1,“ upřesňuje Slouk.

Své přesvědčení ilustruje na konkrétních zážitcích. „Dodnes mám před očima poslední závod v Brně, kdy přede mnou polský kolega dostal nekontrolovatelné hodiny a já z toho jen taktak vyvázl v pořádku,“ přidává.

Jeho rodina se o něj však nijak zvlášť nebojí. „Nebezpečí si dobře uvědomuju a znám svoje limity. Doma mě podporují a například manželka by se určitě nechala zlákat za volant,“ uzavírá.

ADAM HAVEL

Autor: Redakce

15.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Majitel znojemského Muzea motorismu Jan Drozd.
13

Svezení Populárem probudilo vášeň. Muzeum motorismu ročně navštíví 10 tisíc lidí

Ilustrační foto

Vejce jsou nebývale drahá, do Vánoc nezlevní. Chovatelé reagují na evropské ceny

Politikou se dnes bavím, když už si ten cirkus platíme, říká herec Kňažko

Brno - Hru Shylock, která se podle něj dotýká nás všech, uvede v pondělí Divadlo Bolka Polívky v hlavní roli s Milanem Kňažkem. Slovenský herec se po pádu komunismu od divadla přesunul do politiky. Působil jako poradce Václava Havla, později jako slovenský místopředseda vlády a ministr kultury. Před pár lety se k divadlu vrátil, aby pomohl najít nový směr. „Pádem komunismu divadlo ztratilo důvod projevovat svobodu mezi řádky a v metaforách. Hledalo nový směr. Proto jsem se vrátil,“ říká Kňažko v rozhovoru pro Deník Rovnost.

Jako první padnou při vichřici a ničí je kůrovec. Místo smrků proto sázejí buky

Vyškovsko – Při vichřicích jsou na nich největší škody, a navíc je napadají kůrovci. Jak už Deník Rovnost informoval, na Vyškovsku v posledních dvou letech na řadě míst odumírají smrkové porosty. Proto je v letošním roce začali lesníci nahrazovat jinými, odolnějšími druhy stromů. „Konkrétně ve vojenském újezdu Březina jsme už letos vysadili 828 tisíc stromů. Z toho více než polovina jsou listnaté druhy. Nejvíce dominuje buk,“ informoval mluvčí Vojenských lesů a statků České republiky Jan Sotona.

RegioJet výrazně omezí autobusy mezi Prahou a Brnem, posílí vlaky

Společnost RegioJet seškrtá od poloviny ledna o více než třetinu provoz žlutých autobusů mezi Prahou a Brnem. Důvodem je velká expanze firmy do železniční dopravy mezi oběma největšími městy v zemi.

Zazimované chaty přitahují zloděje. Odradit je mají i hlídky policistů na koních

Blanensko, Vyškovsko – Přes rok jsou chaty a chalupy cílem tisíců lidí, kteří na ně míří, aby si odpočinuli. V zimě však bývají většinou prázdné, čehož s chutí využívají zloději.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT