Za příčinu havárie tehdy inspekce označila vidlicovou jízdu. To je situace, kdy v průběhu jízdy vlaku se přehodí výhybka a zbylá část soupravy poté jede na jinou kolej než jeho přední část. Mělo za ní stát pochybení obsluhy.

To se nakonec potvrdilo. Výpravčí řešil posun jiného vlaku a přehodil výhybku předčasně. Současně zpráva uvádí, že byl pod velkým tlakem, protože v tu dobu musel kvůli výluce v tomto úseku řešit další problémy. „Jeho chování bylo ovlivněné nevědomou chybou. Nepozorností při řízení drážní dopravy. Vlivem výluky nebyly v činnosti technické prostředky zabezpečení. Ty by při pochybení zabránily nedovolenému přestavení výhybky, kdy byla obsazena vlakovou soupravou,“ stojí ve zprávě.

V soupravě jelo asi sto padesát cestujících a nikomu se nic nestalo. Škodu železničáři vyčíslili na bezmála 6 milionů korun.