Co to je, proboha, za křáp? Rachotí, čoudí, smrdí a rychlost nic moc. V kabině minimum místa. Kde udělali soudruzi z východního Německa chybu? Auta značky Trabant si u řady motoristů v uplynulých dekádách vysloužila nespočet urážek a pohrdání. Ale to je nadšencům těchto vozů úplně jedno a nenechávají se tím rozhodit.

O své miláčky se starají a udržují je v provozu schopném stavu. Někteří s nimi podnikají i dobrodružné výpravy daleko za hranice naší republiky nebo je sbírají. Například Michal Doležal z Adamova na Blanensku plánuje unikátní sbírku Trabantů a dalších aut z bývalého východního bloku vystavit ve vlastním muzeu. V někdejším areálu Adamovských strojíren před časem koupil jednu z nevyužitých budov, kterou chce veteránům vyčlenit.

Náměstí Republiky v Blansku zaplnila v sobotu odpoledne vozidla značky Trabant. Sraz pořádali příznivci této východoněmecké značky aut z Trabant klubu Blansko už po patnácté.
VIDEO: Kabriolet i veterán ze šedesátek. Blanskem projela kolona trabantů

Další nadšenci pak pro podobně naladěné kolegy pořádají pravidelné srazy těchto historických aut. Jeden z nich se o víkendu konal v centru Blanska a potvrdil, že zmíněná značka není rozhodně mrtvá. Spíš naopak. Na trabanty nedají fandové dopustit. Když cestu přeruší závada, dokáží ji opravit opravit na koleně. To u nových aut prošpikovaných moderní elektronikou velmi často nehrozí a musí přijet odtahovka. Komu se jednou prostě Trabant dostane pod kůži, tak by neměnil ani náhodou. A ty zážitky z cest? Ty by vydaly na hodně dlouhý román na pokračování. Trabantem až na kraj světa, legenda žije!