KOMENTÁŘ: Sto milionů za zážitky nebo jednorázové testy?
Velká cena silničních motocyklů se příští rok na brněnském Masarykově okruhu nepojede. Promotér Dorna ji z kalendáře závodů vyřadil kvůli špatnému stavu trati. Společný spolek města a kraje, který závod od roku 2016 pořádá, sto milionů na požadovanou opravu nemá. Doufá v pomoc státu. Pokud nepřijde, viděli fanoušci esa motocyklového sportu v loňském roce zřejmě naposled.
Česká společnost je rozdělená na dva tábory. Jedni vnímají několikadenní show se stovkami tisíc návštěvníků za zhýralé a nesmyslné plýtvání penězi a za pokleslou zábavu pouze pro úzkou skupinu lidí. Upozorňují, jakou obrovskou a nesmazatelnou stopu za sebou řinčení motorů zanechá na životním prostředí.
Ti druzí pak oponují, že jde o prestižní klání, které dělá městu Brnu a potažmo i České republice velikánskou reklamu. Profitují z něj podnikatelé ve městě i jeho nejbližším okolí. Opomenout podle nich nelze ani dlouho tradici, kterou má v Brně motoristický sport již od roku 1930, kdy se ještě závodilo na starém Masarykově okruhu na přírodním povrchu.
Nejsem přívržencem žádného motoristického sportu, dokonce mi uniká i smysl, proč se mu vůbec říká sport. MotoGP se přesto všechno musím zastat. V naší desetimilionové zemičce v srdci Evropy se totiž dennodenně provaří takové částky, o kterých se většině z nás ani nezdá. Než utratit stovky milionů za sice rychlé, ale nespolehlivé, testy na Covid-19, tak to raději opravit za stejnou částku brněnský okruh. Ze závodu motorek totiž budou mít lidé zážitek několik dní každý rok, zatímco z negativního výsledku testu možná jen pět minut.