"Během dvou desítek let zde došlo k četným krádežím nejdříve zařízení z odvětví sdělovací a zabezpečovací techniky, později ocelových součástek železničního svršku. Ukraden byl dokonce i ocelový most,“ uvádí signatáři memoranda adresovaném Správě železnic.

Vlak, železniční doprava. Ilustrační foto
Nehoda vlaku, zpoždění spoje? Lidé netuší, že mají nárok na náhradu škody

Podle Roberta Koutného, předsedy dopravní komise Hospodářské a sociální rady Sokolovska proběhla za téměř čtvrt století výluky řada jednání iniciovaných jak Hospodářskou a sociální radou Sokolovska (HSRS), tak i městy a obcemi v regionu Slavkovského lesa a Karlovarským krajem.

„Dílčími úspěchy bylo zprovoznění cca jeden kilometr dlouhého úseku z nádraží Loket do zastávky a nákladiště Loket předměstí v roce 2006 či o osm let později obnova více než šesti kilometrů trati mezi Krásným Jezem a zastávkou Horní Slavkov-Kounice (dříve Ležnice),“ dodal Koutný.

Potenciál v nákladní dopravě

Podle něj se Karlovarský kraj zavázal, že i na zbývajícím úseku o délce osm a půl kilometru objedná vlaky v rámci základní dopravní obslužnosti. Správa železnic ji ale odmítá zveřejnit. „Přichází i s takovými nápady, aby se trať proměnila v cyklostezku,“ dodal Koutný. Podle něj má Slavkovská dráha potenciál nejen v rámci základní dopravní obslužnosti, ale i v nákladní dopravě, a to nejen na uvažovanou těžbu lithia.

Nehoda vlaků u Perninku
České dráhy představily aplikaci pro zabezpečení tratí. Nyní ji čekají testy

Podle Koutného má trať potenciál i z hlediska cestovního ruchu, navíc je ojedinělá po stránce stavební. „Málokde nalezneme na relativně krátkém úseku tolik umělých staveb, jako jsou například čtyři tunely, stejný počet velkých kamenných viaduktů či ocelový most přes řeku Ohři v Lokti. Neexistence pravidelného vlakového spojení je handicapem nejen pro Horní Slavkov, ale i pro další lokality v jeho okolí, pro zdejší občany a podnikatelské subjekty,“ míní Koutný.

Podle mluvčí ale Správa železnic aktuálně opravu tratě neplánuje. „Budeme postupovat dle usnesení Vlády ČR č. 416 z roku 2012, tedy možný postup pro prodej předmětného úseku dráhy,“ uvedla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová. Podle ní není ani zpracovávaný žádný projekt na obnovu.

Vizualizace - Velký městský okruh - Tomkovo náměstí.
V Brně vznikne nová trať pro trolejbusy. Kvůli další části městského okruhu

„Karlovarský kraj objednává jen omezený víkendový provoz od 25. IV. do 30. VIII. v úseku Krásný Jez – Kounice a ani při rozšíření objednávky na celotýdenní nepovažujeme vynaložení finančních prostředků na celou opravu za efektivní,“ vysvětlila Pistoriusová.