Mladým divákům přiblížili život tohoto génia doslova ze všech stran, od kolébky až do smrti. Formou hraných scének vzbudili jejich zájem o Leonarda nejen jako všestranného umělce a vynálezce, ale i prostého člověka se všemi možnými chybami.

Součástí pořadu byla i interaktivní výstava, při níž si každý jednotlivec i celé třídy mohli prohlédnout a třeba i vyzkoušet mnoho vynálezů – dřevěný bicykl, ornitoptéru (létací stroj), excentrickou vačku (automatické kladivo), studii závaží – soustavu kladek, lucernový převod ( ozubená kola), řetězový převod, samonosný most, anemometr (přístroj na měření síly větru), vzdušný šroub (helikoptéru)…

Značnou pozornost mnozí žáci věnovali vystaveným kopiím známých mistrových děl, plánkům a náčrtkům, které mohli zkoumat z různých úhlů a vzdáleností, čímž objevovali nečekané poznatky o technice kresby či malby v 15. století.

V dnešním světě plném pocitu, že díky moderním technologiím všichni všemu rozumíme, se tak mohli setkat s něčím, co nás přesahuje a je dodnes hodno obdivu.

A co na to žáci?

-          Program se mi moc líbil. Dozvěděla jsem se, že Leonardo byl pomalý v práci, ale jeho díla jsou dokonalá a detailní. Dělal spoustu věcí naráz a spoustu z nich nedokončil.

-          Zaujalo mě, že vystupující si vystačili, i když byli jen dva – zvyšovali hlas, zdůrazňovali některá slova.

-          Leonardo byl velmi chytrý, ale asi i velký puntičkář.

-          Zajímavé je, jak málo spal, přesto udělal tolik věcí a mnohé nedokončil.

-          Zjistil jsem, že pitval zvířata a jako první pitval lidské oko proto, aby mohl vše namalovat do posledního detailu.

-          Překvapilo mě, že Mona Lisa má závoj, to jsem doteď nevěděl.

-          Líbí se mi, že Leonardo vymyslel most bez provazů, hřebíků a lepidla.

-          Při stavbě mostu jsem se docela zasmál, protože se vybarvily inženýrské schopnosti některých spolužáků.

-          Jsem rád, že jsme si mohli hodně věcí osahat a některé vynálezy vyzkoušet.

 JANA SVOBODOVÁ