Tak jako v případě první generace modelu X2, je i ta nová vlastně módnější a atraktivnější variantou modelu X1. Jenže zatímco předchozí X2 měla stále podobu klasického SUV, novinka přijíždí coby SUV-kupé se splývavou zádí. U BMW pak model označují jako „SAC“ – Sport Activity Coupé. Je zde jasně vidět přesun trendu, který už před dlouhou dobou nastartovalo výrazně větší BMW X6.

Do designu X2 se zároveň propisuje aktuální designový směr BMW, a třeba v široké zádi lze vidět určitou podobnost s modelem XM – byť ten je opět v úplně jiné kategorii. Velké přední ledvinky – zaslepené v případě elektromobilu a průchozí u verzí se spalovacím motorem, mohou být vůbec poprvé v tomto segmentu podsvícené.

Oproti první generaci X2 se vůz o něco zvětšil. Konkrétně na délku o 194 milimetrů na výsledných 4 554 milimetrů, na šířku o 21 milimetrů na 1 845 milimetrů a na výšku o 64 milimetrů na 1 590 milimetrů. Zavazadelník u spalovacích verzí pojme 560 litrů, případně 1 470 litrů se sklopenými sedadly, elektrická verze má pořád dostatečných 525, potažmo 1 400 litrů.

Podívejte se na nové BMW X2 v provedení M35i na videu:

Zdroj: Youtube

Kola jsou v základu o velikosti 18 palců, ale za příplatek mohou být i 21 palců. V rámci příplatků pochopitelně nechybí ani sportovně laděný M paket, případně další designové linie. Zatímco elektrická iX2 má „holou“ záď se zaslepenými průduchy, výkonná X2 M35i dostala celkem čtyři pořádné výfukové koncovky – po dvou na každé straně.

Uvnitř vozu je opticky nízká horizontálně orientovaná palubní deska, z níž vystupuje dvojice displejů v jednom zahnutém celku – levý displej zobrazuje údaje pro řidiče, pravý je dotykový a obsahuje náležitosti infotainmentu. Fyzických ovládacích prvků je pomálu a třeba volič řazení má podobu malého „spínače“ na středovém tunelu. S manuální převodovkou se ani u základních motorizací nepočítá a všechny spalovací verze jsou spojeny se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

A jaké jsou ty základní motorizace? Coby nejslabší agregát můžete dostat turbodieselový čtyřválec sDrive18d. Modernizovaný motor pohání pouze přední kola, disponuje výkonem 150 koní, točivým momentem 360 Nm, a s autem zrychlí z nuly na sto za 8,9 sekundy. Druhým základním motorem je benzínový tříválec 1,5 litru s označením sDrive20i, vybavený zdvojeným vstřikováním, turbodmychadlem a také mild-hybridní výpomocí v podobě 48V startér-generátoru. Dopovaný tříválec má 170 koní, 280 Nm a zrychlení z nuly na sto za 8,3 sekundy.

V servisu vlastníci elektromobilů ušetří výrazně
Fakta o cenách za servis elektroaut. Experti VW je srovnali se spalovacími vozy

Pochopitelně o dost „zábavnější“ parametry nabízí vrcholný čtyřválec M35i s pohonem všech kol xDrive. Nejvýkonnější dvoulitrový motor určený pro příčnou zástavbu zvládá díky zdvojenému přeplňování M TwinPower Turbo rovných 300 koní výkonu a 400 Nm točivého momentu. Zrychlení probíhá za 5,4 sekundy.

A nakonec je tu elektrická varianta s označením iX2 xDrive30. Disponuje dvojicí elektromotorů – po jednom na každé nápravě, které poskytnou dohromady 313 koní a 494 Nm. Zrychlení z nuly na sto je dosaženo za 5,6 sekundy a baterie o kapacitě 64,8 kWh vystačí podle cyklu WLTP až na 449 kilometrů dojezdu. Nabíjet lze buď domácími wallboxy, případně stejnosměrnou rychlou nabíječkou o výkonu až 130 kW. BMW rovněž slibuje novou generaci softwaru řídícího nabíjení, takže by křivka nabíjecího výkonu neměla klesat tak prudce jako dosud. Při maximálním výkonu lze do auta nabít 120 kilometrů dojezdu každých 10 minut.

Podívejte se na videu na novou elektrickou iX2:

Zdroj: Youtube

Nové X2 a iX2 dostaly také kompletně přepracovaný podvozek, který lze dovybavit adaptivními tlumiči (u iX2 a M35i jsou standardem), a lze si připlatit i za lepší M sportovní brzdy. Zlepšena byla též funkce kontroly stability DSC a v autě se objevila celá řada novinek na poli jízdních a parkovacích asistentů nebo digitálních funkcí.

Na trh se nové vozy dostanou v březnu příštího roku, v létě pak vyjmenované varianty doplní ještě druhá čistě elektrická verze, a taky další vznětová motorizace. Vozy ovšem lze objednávat již nyní, a k dispozici je také český ceník. Úplně nejlevněji vyjde benzínový tříválec X2 sDrive20i za 1 041 300 korun. Jen 10 300 korun pak připlatíte za čtyřválcový diesel. Elektrická iX2 xDrive30  stojí 1 384 500 korun, a je tak levnější než sportovně laděná X2 M35i za 1 466 400 korun.