Celkově osmá generace pětkového BMW se vůbec poprvé představila také jako ryze elektrický vůz i5, který doplní standardní spalovací verze se 48V mild-hybridem, ale i plug-in hybrid. A u „dlouhé“ verze Touring tomu nebude jinak. Pokračovatel populární řady velkého manažerského sedanu dostane všechno, co nabízí dosud představený sedan, a to od motorizací, až po pokročilé jízdní asistenty a online služby ve vozidle.

Podívejte se na BMW řady 5 s karoserií sedan v naší galerii:

Připomeňme, že na trh přichází nová pětka v základních čtyřválcových verzích jako benzínová 520i a naftová 520d, potažmo jako čtyřkolka 520d xDrive. Benzínová verze nabídne 208 koní, dieselová 197 koní. Následuje 530e, opět se čtyřválcovým benzínovým motorem, ale doplněným o plnohodnotný plug-in hybridní elektrický pohon. Dohromady má 530e k dispozici 299 koní. Plug-in hybrid je také jediný šestiválec v nabídce – 550e xDrive. I ten umí najet necelých 100 kilometrů čistě na elektřinu a jeho výkon činí 489 koní.

Přečtete si všechny podrobnosti o nové řadě 5 v článku z květnového představení:

BMW řady 5
BMW představuje novou generaci řady 5. Poprvé i jako elektromobil

Elektrické verze s označením i5 jsou dvě. Slabší eDrive40 má jeden motor na zadní nápravě, výkon 340 koní a dojezd až 579 kilometrů, výkonnější M60 xDrive přidává druhý elektromotor na přední nápravu, ohromný výkon 601 koní a dojezd 515 kilometrů.

Lze předpokládat, že se pro kombík s přídomkem Touring motorizace lišit nijak nebudou. BMW uvádí, že se bude jednat o první prémiový kombík svého druhu, nabízený jak s mild-hybridními spalovacími motory, tak s plug-in hybridy a čistě elektrickým pohonem. Řada 5 Touring s větším kufrem byla prý navržena specificky pro automobilové trhy v Evropě, v Japonsku a na Tchaj-wanu a svou světovou premiéru zažije na jaře roku 2024.

Je otázkou, o kolik vyšší nastaví BMW cenu oproti sedanu. Ten už má svůj ceník a začíná na částce 1 467 700 korun.