Mezi Brnem a Nesovicemi na Vyškovsku pokračuje vlaková výluka. Skončí až koncem listopadu. „Od začátku školního roku v tomto úseku na stávajících třech ranních linkách pojede více náhradních autobusů," řekl s očekáváním zvýšeného náporu cestujících Michal Kocourek ze společnosti Kordis, která v kraji dopravu koordinuje.

S možnými problémy je srozuměná například ředitelka Integrované střední školy ve Slavkově u Brna Vladislava Kulhánková. „Dojíždí k nám dost žáků z okolí. Musejí se rychle zorientovat ve výlukovém jízdním řádu. Zvládnou to," věří ředitelka.

Naopak částečně obnovený provoz je od úterý na trati mezi brněnským hlavním nádražím, Královým Polem a Kuřimí. S tím, že vlaky linek S3 a R3 budou ještě několik týdnů přijíždět se zpožděním. V první polovině září až patnáctiminutovým, které se přenese i na trať Brno–Břeclav. Některé spoje navíc až do 12. října nebudou zajíždět až na hlavní nádraží, ale skončí vždy pouze v Králově Poli. Cestující tam přesednou do tramvaje.

Mezi největší zářijové změny v integrovaném dopravním systému patří otevření přestupního terminálu v Miroslavi, o kterém už Deník Rovnost informoval. „Výrazně se s tím zlepší například přestup do autobusů linky 158 ve směru do obcí Hostěradice a Damnice," sdělil Kocourek z Kordisu. O pět minut se uspíší spoje autobusů z Brna do Pohořelic.

Z drobných změn v řádech vyčnívá ještě rozšíření provozu autobusů linky 159 mezi Rohatcem a Mutěnicemi na Hodonínsku. Linka nově pokračuje v několika časech přes Čejkovice až do Velkých Bílovic na Břeclavsku.

Přímé školní spojení vzniklo mezi Lednicí a Mikulovem přes Milovice, a to kombinací dvou linek.