Vybraného praktika, zubaře či gynekologa mohou pacienti ohodnotit na stupnici. Od nejlepšího specialisty až po nekompetentního zdravotníka.

Na Blanensku novinku v hodnocení lékařů ještě moc lidí neobjevilo. U většiny doktorů je připsáno jedno nebo dvě hodnocení. „Je těžké posoudit, jestli má podobná stránka smysl. Člověk se snaží dělat svou práci dobře, ale nemůže se zavděčit všem. Lehce by nás tam někdo mohl pomluvit,“ myslí si blanenský praktický lékař Zdeněk Grünwald, který na webu dostal jedno z nejlepších hodnocení. „Ale neříkám, že nejsem rád, že mě lidé pochválili,“ dodal Grünwald.

I další lékaři se k projektu staví skepticky. „Většina maminek dá spíš na osobní doporučení kamarádky, než na nějakou reklamu na internetu,“ je přesvědčen dětský lékař v Boskovicích Miroslav Klíma, jehož si pacienti také chválí. „Jsem s panem doktorem velmi spokojená. S tím, jak pečuje o mé děti, i s jeho přístupem k nám,“ píše například maminka Hana Procházková.

Pacienti ale nehodnotí lékaře vždy pozitivně. Například u jména boskovické praktické lékařky Elišky Kuncové svítí hodnocení ‚velmi špatný praktický lékař‘. „Takový typ hodnocení považují za absurdní a neseriózní. Pokud je to anonymní, můžou si klidně navzájem škodit konkurenční lékaři. U mě v ordinaci si nikdo nestěžoval, spíš naopak,“ hájí se lékařka.

Lidé z Blanenska by při výběru doktora k podobným anketám přihlédli. „Pokud se u jednoho lékaře sejde více hodnocení, může to být prospěšné. Já bych se třeba podívala, jestli doktor, ke kterému se chystám jít, nemá nějaké strašné hodnocení,“ míní Karolina Benešová z Blanska.

Neobvyklé stránky vítá také prezident Svazu pacientů Luboš Olejár. „Je to krok k tomu, aby pacienti lékaře v jejich práci usměrnili. Otázkou je, jestli bude mít každý odvahu napsat, co si myslí,“ tvrdí Olejár.

Internetová stránka je v provozu od poloviny září. Komentáře pacientů pravidelně kontroluje autor stránek Jan Kroupa,který nápad vytvořit databázi lékařů převzal od svého kamaráda z Polska. „Na nově přidané komentáře se dívám vždy jednou denně. Některé příspěvky je třeba i promazat,“ uvedl Kroupa, který se tvorbě stránek věnuje ve volném čase.

Když chce pacient přidat komentář, nemusí se přihlašovat. Registrovaní uživatelé mají ale výhody. „Mohou si svého lékaře zvolit jako oblíbeného. Když pak změní jejich doktor adresu nebo telefon, přijde jim informační mail,“ doplnil Kroupa.

Petra Havlíková