Ředitelství silnic a dálnic chce toto místo upravit. Kvůli vážným nehodám. „Cílem je zvýšit bezpečnost a plynulost silničního provozu v úseku mezi křižovatkami u Krhova a velkou křižovatkou pod Sebranicemi ve směru na Boskovice. Zejména u odbočky na Drnovice se stávají dopravní nehody s vážnými následky včetně smrtelných," uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Silničáři vypracovali před časem šest variant, jak v tomto úseku změnit dopravu. Upřednostňovali tu, ve které by zmíněné dvě odbočky na Drnovice i Skalici úplně zaslepili. Místní by tím přišli o přímé napojení na hlavní tah do Brna a také k vlakovému nádraží ve Skalici. Přes sousední obce by si poté zajeli několik kilometrů. „Do Brna jezdím každý den a vím, kolik času bych ztratil, kdyby nebyla možnost připojit se přímo na I/43. Představenstvo ŘSD bych nechal na zkoušku tři měsíce dojíždět denně z Drnovic či Skalice do Brna nebo do Svitav. Třeba by pak pochopili, proč je pro nás přímé napojení na I/43 tak důležité," uvedl na facebookových stránkách Drnovic jeden z řidičů David Pfanty.

Zástupci Drnovic a Skalice chtěli v tomto úseku nechat udělat do obcí připojovací a odbočovací pruhy. To ale silničáři zamítli. „Nebylo to technicky proveditelné. V kopci k Voděradům chce ŘSD udělat stoupací pruh pro předjíždění a na odbočovací a připojovací pruhy pro Drnovice a Skalici už by nebyl prostor," řekl starosta Drnovic Petr Ducháček.

Na stole je nyní nový projekt. Místo odboček na Drnovice a Skalici má stát nad silnicí I/43 most, který obě obce spojí. Odbočky z hlavní silnice ale budou zaslepené. „Je to kompromis. Rizikové místo bude sice bezpečnější, ale stejně přijdeme o přímé napojení na hlavní tah. Je to však pořád lepší řešení než jen zaslepit odbočky k nám a do Drnovic. Ve hře je ještě připojovací pruh na Brno, na který by se dalo z mostu sjet. Toto řešení zkoumá projektant," poznamenal starosta Skalice nad Svitavou Petr Řezníček.

Stavba mostu má stát přes dvacet milionů korun. Další desítky milionů pak ostatní úpravy. Stoupací pruh na Voděrady a snížení horizontu silnice u křižovatky na tuto obec. A také oprava silnice do Krhova. „Pokud tato varianta projde a domluvíme se na ní se silničáři, měla by být hotová zhruba za deset let. Dřív těžko," podotkl starosta Drnovic Petr Ducháček.

Zároveň dodal, že pro starší a méně zkušené řidiče může být most nad I/43 úleva. Dostat se z vedlejší silnice na hlavní tah je často kvůli hustému provozu velký problém. „Je na zvážení, jestli nechat stávající stav, který nám sice umožňuje všechna odbočení, ale za cenu poměrně velkého rizika nehody. Nebo postavit most, čímž sice ztratíme možnost přímého napojení na I/43, ale získáme bezpečnou cestu na Skalici a do Boskovic. A v podstatě i na Brno, pokud bychom přejeli most a jeli na Krhov a odbočili u benzinky," doplnil Ducháček.