VYBERTE SI REGION

Blansko: řidiči kritizují značení křižovatek

Blansko – Křižovatka blanenských ulic Sušilova, Masarykova a Nádražní. Po Masarykově ulici řada lidí jezdí, aby se vyhnula hlavnímu tahu Svitavská, kde je v dopravních špičkách velmi hustý provoz. Na zmíněné křižovatce před časem dělníci nastříkali nové vodorovné značení, které mělo zjednodušit a zpřehlednit nájezdy z vedlejších ulic. Od sídliště Písečná a od vlakového nádraží. Podle některých motoristů je však v těch místech jen větší zmatek.

19.1.2016
SDÍLEJ:

Křižovatka blanenských ulic Sušilova, Masarykova a Nádražní.Autor: DENÍK/Jan Charvát

Na vině je částečně to, že na silnici je stále vidět i část původního značení. „Nedávno jsem jel po vedlejší, Sušilově ulici, od sídliště Písečná. Na křižovatce uprostřed jízdního pruhu stála dáma s kolem. Nevěděl jsem, kam chce jet. Já chtěl doprava, ale nedalo se to. Protože byl na hlavní hustý provoz, kupily se za paní auta. Pět minut a nic. Vylezl jsem a zeptal se jí, kam jede. Prý odbočuje vlevo. Tak jsem jí řekl, ať se posune víc do středu vozovky. To by se podle mě nestalo, kdyby tam byly dva pruhy, nebo se nechalo původní značení," poznamenal řidič Aleš Buřík z Blanska.

Podobně to vidí i jeden z diskutujících na facebookovém profilu Blanenského deníku Rovnost. „Původní značení bylo jen na středu a bez problému. Toto nové jen vnáší zmatek a vytváří nebezpečné situace," uvedl Vladimír Vaněk.

Podle dalších je však zmíněná křižovatka v pořádku a za komplikace si mohou lidé sami. „Kdyby řidiči znali vodorovné značení, tak by nevznikaly problémy. Bohužel najdou se tací, co najedou do křižovatky tak, jak najedou. A pak nastávají potíže. Snad byste nechtěli další kruhový objezd?" uvedl další z čtenářů Deníku Ondřej Kunc.

Vedoucí blanenského odboru investic a územního rozvoje Marek Štefan řekl, že zásadní úpravy této křižovatky Blanenští nechystají. „Nové značení je na křižovatce asi rok. To původní nebylo ideální. Auta z vedlejších ulic, co chtěla pokračovat rovně, totiž stála přímo proti sobě a nebyl tam prostor pro manévrování. Co však může řidičům vadit a mást je, je to, že na silnici zůstala část starého značení, které zasahuje do nové zebry. Na jaře ho odfrézujeme," dodal Štefan.

Také policejní statistiky nenaznačily, že by se po změně značení zvýšil v této části města počet nehod. „Je to spíš o tom, jak řidiči dodržují předpisy a zvyknou si na nové věci," myslí si blanenský policejní mluvčí Petr Nečesánek.

Další diskutovanou křižovatkou je úsek u blanenských lázní, kde se kříží tah Poříčí a ulice Mlýnská. Na hlavní silnici ve směru z města na Ráječko chybí odbočovací pruh vlevo na Sportovní ostrov. Tam přitom míří řada aut. Na křižovatce zastaví a za nimi se tvoří kolona řidičů, kteří jedou rovně. Ti otrlejší projíždějí pruhem, který je pro odbočení vpravo. „Už jsem tam po podobných manévrech viděl několik situací, které málem skončily hromadnou nehodou. Podle mého je to tam nedomyšlené," myslí si Aleš Buřík.

Úředník Marek Štefan sdělil, že značení křižovatky je u blanenských lázní jen dočasné. V budoucnu v těch místech má totiž stát kruhový objezd. Do jeho stavby se Blanenští chtějí pustit příští rok. „Letos chceme dotáhnout do konce územní řízení a zahájit stavební řízení. Kdy se začne stavět, nemůžu v tuto chvíli říct. Záleží také na tom, jestli se budou ke krajskému úřadu zase odvolávat lidé, kteří bydlí v blízkosti křižovatky a kruhový objezd tam nechtějí," upřesnil Štefan.

Novinka, která se však podle Štefana na silnici ve městě osvědčila, je zipování před železničním přejezdem na Staré Blansko. To funguje od loňského léta. Nový pruh měl být před přejezdem původně na rok na zkoušku. Bude tam ale déle. Ulevil nedalekému kruhovému objezdu na křižovatce ulic Svitavská, Smetanova a Rožmitálova.

Ten byl kvůli železničnímu přejezdu, kde je hustý provoz a závory často dole, stále ucpaný. Denně tudy projíždí několik tisíc aut. „Dva jízdní pruhy před železničním přejezdem ve směru od centra pojmou víc aut. A částečně odlehčí dopravě na kruhovém objezdu. Podle měření, která jsme si nechali udělat ke studii pro přemostění na Staré Blansko, tam jsou nyní ve špičce závory dole až čtyřicet minut v jedné hodině," dodal Štefan.

Železniční přejezd se závorami je od kruhového objezdu vzdálený necelých sto čtyřicet metrů. V tomto úseku je místo asi pro čtyřiadvacet osobních aut. Do nového pruhu se jich vejde dalších devět.

Autor: Jan Charvát

19.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Zemětřesení umíme spustit, ale nikoliv zastavit

Rozhovor s předním českým seismologem Janem Zedníkem o tom, kde na Zemi hrozí největší katastrofy při otřesech půdy, proč se tragická zemětřesení budou stále opakovat a jak se pozná, když někde na planetě zkoušejí atomový výbuch nebo zkolabuje jaderná ponorka.

V kraji chybí téměř devadesát policistů. Uchazečům se zdá práce málo atraktivní

Jižní Morava - Počet policistů na jižní Moravě může těšit snad jen zloděje a další pachatele. V kraji do plného stavu chybí osmaosmdesát policistů, nejvíc jich dlouhodobě shánějí v Brně a na Brněnsku.

Žně na Blanensku končí. Kvalitu obilí zhoršil déšť, někde mají i rekordní úrodu

Blanensko – Žně finišují. Největší výnosy mají zemědělci na Blanensku z ozimé pšenice a řepky. Některé obiloviny však mají horší kvalitu, což se projeví i ve výkupních cenách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies