VYBERTE SI REGION

Blansko: řidiči kritizují značení křižovatek

Blansko – Křižovatka blanenských ulic Sušilova, Masarykova a Nádražní. Po Masarykově ulici řada lidí jezdí, aby se vyhnula hlavnímu tahu Svitavská, kde je v dopravních špičkách velmi hustý provoz. Na zmíněné křižovatce před časem dělníci nastříkali nové vodorovné značení, které mělo zjednodušit a zpřehlednit nájezdy z vedlejších ulic. Od sídliště Písečná a od vlakového nádraží. Podle některých motoristů je však v těch místech jen větší zmatek.

19.1.2016
SDÍLEJ:

Křižovatka blanenských ulic Sušilova, Masarykova a Nádražní.Foto: DENÍK/Jan Charvát

Na vině je částečně to, že na silnici je stále vidět i část původního značení. „Nedávno jsem jel po vedlejší, Sušilově ulici, od sídliště Písečná. Na křižovatce uprostřed jízdního pruhu stála dáma s kolem. Nevěděl jsem, kam chce jet. Já chtěl doprava, ale nedalo se to. Protože byl na hlavní hustý provoz, kupily se za paní auta. Pět minut a nic. Vylezl jsem a zeptal se jí, kam jede. Prý odbočuje vlevo. Tak jsem jí řekl, ať se posune víc do středu vozovky. To by se podle mě nestalo, kdyby tam byly dva pruhy, nebo se nechalo původní značení," poznamenal řidič Aleš Buřík z Blanska.

Podobně to vidí i jeden z diskutujících na facebookovém profilu Blanenského deníku Rovnost. „Původní značení bylo jen na středu a bez problému. Toto nové jen vnáší zmatek a vytváří nebezpečné situace," uvedl Vladimír Vaněk.

Podle dalších je však zmíněná křižovatka v pořádku a za komplikace si mohou lidé sami. „Kdyby řidiči znali vodorovné značení, tak by nevznikaly problémy. Bohužel najdou se tací, co najedou do křižovatky tak, jak najedou. A pak nastávají potíže. Snad byste nechtěli další kruhový objezd?" uvedl další z čtenářů Deníku Ondřej Kunc.

Vedoucí blanenského odboru investic a územního rozvoje Marek Štefan řekl, že zásadní úpravy této křižovatky Blanenští nechystají. „Nové značení je na křižovatce asi rok. To původní nebylo ideální. Auta z vedlejších ulic, co chtěla pokračovat rovně, totiž stála přímo proti sobě a nebyl tam prostor pro manévrování. Co však může řidičům vadit a mást je, je to, že na silnici zůstala část starého značení, které zasahuje do nové zebry. Na jaře ho odfrézujeme," dodal Štefan.

Také policejní statistiky nenaznačily, že by se po změně značení zvýšil v této části města počet nehod. „Je to spíš o tom, jak řidiči dodržují předpisy a zvyknou si na nové věci," myslí si blanenský policejní mluvčí Petr Nečesánek.

Další diskutovanou křižovatkou je úsek u blanenských lázní, kde se kříží tah Poříčí a ulice Mlýnská. Na hlavní silnici ve směru z města na Ráječko chybí odbočovací pruh vlevo na Sportovní ostrov. Tam přitom míří řada aut. Na křižovatce zastaví a za nimi se tvoří kolona řidičů, kteří jedou rovně. Ti otrlejší projíždějí pruhem, který je pro odbočení vpravo. „Už jsem tam po podobných manévrech viděl několik situací, které málem skončily hromadnou nehodou. Podle mého je to tam nedomyšlené," myslí si Aleš Buřík.

Úředník Marek Štefan sdělil, že značení křižovatky je u blanenských lázní jen dočasné. V budoucnu v těch místech má totiž stát kruhový objezd. Do jeho stavby se Blanenští chtějí pustit příští rok. „Letos chceme dotáhnout do konce územní řízení a zahájit stavební řízení. Kdy se začne stavět, nemůžu v tuto chvíli říct. Záleží také na tom, jestli se budou ke krajskému úřadu zase odvolávat lidé, kteří bydlí v blízkosti křižovatky a kruhový objezd tam nechtějí," upřesnil Štefan.

Novinka, která se však podle Štefana na silnici ve městě osvědčila, je zipování před železničním přejezdem na Staré Blansko. To funguje od loňského léta. Nový pruh měl být před přejezdem původně na rok na zkoušku. Bude tam ale déle. Ulevil nedalekému kruhovému objezdu na křižovatce ulic Svitavská, Smetanova a Rožmitálova.

Ten byl kvůli železničnímu přejezdu, kde je hustý provoz a závory často dole, stále ucpaný. Denně tudy projíždí několik tisíc aut. „Dva jízdní pruhy před železničním přejezdem ve směru od centra pojmou víc aut. A částečně odlehčí dopravě na kruhovém objezdu. Podle měření, která jsme si nechali udělat ke studii pro přemostění na Staré Blansko, tam jsou nyní ve špičce závory dole až čtyřicet minut v jedné hodině," dodal Štefan.

Železniční přejezd se závorami je od kruhového objezdu vzdálený necelých sto čtyřicet metrů. V tomto úseku je místo asi pro čtyřiadvacet osobních aut. Do nového pruhu se jich vejde dalších devět.

Autor: Jan Charvát

19.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO
U Vnorov na Hodonínsku potřetí ve dvou týdnech vykolejil vlak. Mimo železnici se tentokrát dostala přední kola posunovací lokomotivy na vyloučené koleji při pracích na zprůjezdnění trati.

V místě tragické nehody na Hodonínsku vykolejila další lokomotiva

Vnorovy – Nedávno se u Vnorov na Hodonínsku srazil vlak s traktorem, poté tam vykolejil i nehodový vlak s jeřábem. V místě není klid ani druhý týden po tragické nehodě. V pondělí odpoledne tam jednou nápravou vykolejila posuvná lokomotiva. „V tuto chvíli se řeší její nakolejení," informovala po osmnácté hodině mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. Podle mluvčí Českých drah Moniky Bezuchové se při této nehodě nikomu nic nestalo. „Místem se ještě nejezdí kvůli dřívějším nehodám," doplnila Bezuchová.

Kterak chce ministr Jurečka „odklonit" státní dříví

Stát chce omezit vývoz surového dřeva. Podpoří proto nové pily, kterým zajistí surovinu ze státních lesů. Dřevaři a jejich sdružení ale takový zásah do trhu, který zvýhodní novou konkurenci, svorně odmítají. Vědí, že argument o snížení exportu kulatiny je jen zástěrka a ve skutečnosti jde o pomoc pro pár vyvolených. Státní podpora se šije především pro obří pilu Labe Wood, kterou Rakušané plánují postavit ve Štětí.

Na zábavě se porval. Když začal prohrávat, soupeře pobodal

Brno, Lysice – Nejdřív se normálně prali, když ale obžalovaný zjistil, že soupeř vyhrává, přitáhl si ho za krk a pobodal ho. Tak popsal incident, kvůli kterému skončil sedmadvacetiletý Edi Shehu ve vazbě, jeden ze svědků, který zraněnému volal sanitku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies