Paradoxní je, že u nástupiště zastavují bezbariérové vlaky, ale přístup ke kolejím tomu neodpovídá. Podobná situace je i na adamovském nádraží. „Schodiště k nástupišti na zastávce ve směru na Blansko je velmi dlouhé. Máme malou dcerku a bez nájezdů pro kočárek ho nejsem schopná dopravit s dítětem na peron,“ řekla Iva Tichá z Adamova. Podobně to vidí i další maminky. V opačném směru na Brno přitom vede k peronu podchod bez schodů.

Čtěte také: Masopustní veselí: v tombole bude metrová jitrnice

Potíže, na které Blanenský deník Rovnost už před časem upozornil, nyní řeší zástupci města. Místní špatný přístup k vlaku na zastávce i na nedalekém nádraží totiž ve veřejné anketě nedávno označili jako největší problém ve městě „Bezbariérový přístup není na zastávce ani na nádraží. To je vzhledem k velikosti našeho města špatné. Se Správou železniční dopravní cesty jsme už několikrát jednali. Na stole je nyní návrh řešení, který se týká úpravy přístupu na vlakovou zastávku,“ uvedl adamovský starosta Roman Pilát.

Ližiny se na zastávku každopádně nevrátí. Neodpovídají totiž současným platným normám a jsou nebezpečné pro lidi, kteří mají potíže s pohybem. Právě proto zmizely. Podle mluvčí správy Kateřiny Šubové se připravuje rozsáhlá rekonstrukce zmíněné zastávky. Nástupiště i přístupu k němu. „O problému víme. Zahrnuli jsme ho do plánu investic. Náklady na úpravu zmíněné lokality odhadujeme na třicet milionů korun. Nejde však o malou stavbu, kterou lze zvládnout za pár měsíců,“ poznamenala Šubová s tím, že provizorní stavební úpravy nejsou s ohledem na daný prostor možné.

Přípravné práce chtějí železničáři zahájit letos. „Příští rok bychom vypracovali projektovou dokumentaci. Reálně by se mohlo začít stavět v roce 2019,“ doplnila Šubová.

Podle všeho původní schodiště dělníci odstraní. Upraví prostory pokladny a k nástupišti postaví bezbariérový chodník. „Ve svahu pod nástupištěm jsou sousední pozemky města. Se stavbou chodníku nemáme problém. Nevedou tam žádné sítě, které by stavbu mohly zkomplikovat. Technicky to možné je,“ řekl starosta Adamova Roman Pilát.

V budoucnu se má bezbariérových úprav dočkat i nádraží v Adamově. Souvisí se zavedením dálkového ovládání zabezpečovacího zařízení v úseku Brno – Skalice nad Svitavou. „V Adamově a také v Rájci-Jestřebí se počítá s odstraněním úrovňových přístupů na nástupiště v hlavním kolejišti,“ doplnila mluvčí SŽDC. Do práce se však dělníci pustí nejdříve v roce 2020. Letos budou opravovat na adamovském nádraží zázemí výpravní budovy. Za bezmála čtyři a půl milionu opraví střechu, komíny a nainstalují kamerový systém.

Čtěte také: Pomoc pro postiženého Petra odstartovala vychovatelka. Z výtěžku akce koupí auto