Nová verze je rychlejší. Studenti chtěli už tak velice lehkou konstrukci vozu ještě odlehčit, ale zároveň zvýšit tuhost rámu vozu. „To se nám podařilo. Pokud bych to měl srovnat, tak rám Dragona 7 je jako ty ve formuli 1 ze sedmdesátých let, zatímco Dragon 8 má kompaktní rám vyrobený podle aktuálních trendů,“ popsal jednu z největších změn Lukáš Gregor.

Ke snižování hmotnosti vozu využili mladí konstruktéři technologii kovového 3D tisku. Pro tisk některých částí použili nově vyvinutý hliníkový prášek.

Ninja Factor Brno 2018 u pavilonu P na brněnském výstavišti.
Souboj silných: V Brně překonávalo překážky Ninja Factoru víc než tři sta lidí

Studenti závodní stroj předvedou na letošním ročníku celosvětové soutěže Formula Student. Loni získali v konkurenci 551 soutěžních týmů páté místo.

Síly s ostatními změří na závodech v Německu, Itálii, Maďarsku a na okruhu v Mostu. „Vůz v těchto dnech testujeme, vychytáváme mouchy. Pak už odjedeme na přípravný kemp v Německu, kde budeme mít první možnost porovnat se s novými vozy ostatních,“ popsal vedoucí týmu student Josef Jelínek.

TU Brno Racing je největším studentským týmem Vysokého učení technického v Brně. „Na vývoji a výrobě formule se podílí asi čtyřicet studentů. Většina studuje na fakultě strojního inženýrství, ale v týmu jsou i studenti elektrotechnické a stavební fakulty a také ústavu soudního inženýrství,“ představila tým mluvčí fakulty strojního inženýrství brněnské techniky Radka Šťávová.

Petrovský přístav Baťova kanálu.
Baťův kanál láká na oslavy. Má osmdesát