VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přestavbu problémové křižovatky do tvaru fazole kraj odkládá. Kvůli nové studii

Brno /INFOGRAFIKA/ – Na plynulou a bezpečnou jízdu z centra města k Brněnské přehradě či do zoologické zahrady si řidiči zatím počkají. Složitá křižovatka Bystrcké a Kníničské ulice, v níž auta překonávají semafory a tramvajové koleje, bude nadále kolonami komplikovat řidičům cestu z centra do Bystrce a naopak. Plány na přestavbu křižovatky, o kterých Brněnský deník Rovnost informoval na konci loňského roku, zastavilo vedení Jihomoravského kraje.

10.5.2017
SDÍLEJ:

Problematická křižovatka Bystrcké a Kníničské ulice. Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Zástupci kraje, který silnici spravuje, chtějí totiž projednat novou studii napojení dálnice D43 a kníničského obchvatu, kterou si nechala zpracovat tamní radnice. „O studii obchvatu jsme neměli dříve informace, nicméně ji také musíme zahrnout do územní studie kraje,“ prohlásil jihomoravský hejtman Bohumil Šimek.

Přípravy na rekonstrukci křižovatky tak skončily a zůstanou netknuté až do zpracování územní studie kraje. „Ještě je tu možnost, že se vedení Brna vyjádří, kterou variantu křižovatky Bystrcká upřednostňuje. Poté bychom se jí začali věnovat,“ vysvětlil Šimek.

Zdržení zklamalo radnice městských částí, které už několik let na přestavbu čekají. „O řešení usilujeme více než dva roky. Stav je dlouhodobě neudržitelný kvůli rostoucímu počtu obyvatel Bystrce i množství návštěvníků přehrady,“ řekl bystrcký místostarosta Jaroslav Petr.

Obchvat se podle studie napojí právě na problematickou křižovatku. „Přišli jsme jsme s vlastním řešením. Křižovatka je navržená mimo tu stávající, takže její stavba neomezí dlouhodobě provoz. Stejně jako v předchozích návrzích bude víceúrovňová, ale jednodušší a pohodlnější,“ sdělil zastupitel Kníniček Petr Firbas.

Plán přestavby křižovatky.Křižovatka působí dopravní komplikace i v dalších městských částech, jejich zástupci se proto na konci loňského roku sešli nad již hotovou studií a vybrali řešení v podobě takzvané dvojité fazole. „S návrhem zástupci všech dotčených městských částí souhlasili. V tuhle chvíli nám nezbývá než čekat na to, jak se zástupci kraje domluví s vedením města,“ dodal Petr.

Úředníci z odboru dopravy brněnského magistrátu plánují nejdříve prověřit, jestli jsou navrhované projekty technicky proveditelné. Teprve poté se budou zabývat připomínky vůči kraji. „V nejbližší době budeme mít výsledky studií současného stavu provozu, takže budeme vědět více,“ nastínil vedoucí odboru dopravy Vladimír Bielko.

Jak hustý je v křižovatce provoz, vědí i bez oficiálních dat brněnští řidiči. „Obvykle odbočuji při cestě z centra doprava k zoo, takže ani nečekám v koloně. Zejména ve špičce ale projíždím kolem řady aut, která stojí ve směru do Bystrce. Tam si člověk počká delší dobu. Vše navíc komplikují bezohlední řidiči přejíždějící z jednoho pruhu do druhého,“ okomentoval své zkušenosti Brňan Jiří Vlček.

Autor: Anna Tišnovská

Vadí vám odložení přestavby křižovatky Bystrcké a Kníničské?

ANO

91 %

NE

9 %

Hlasovalo: 225

Anketa byla ukončena

Místo události:
10.5.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obří dětské obrazy rozzářily stěnu továrny.
4

Chlupáč Don Karlos. Dětská fantazie rozzářila továrnu

Hráz Brněnské přehrady drží vodu, kterou využívají lidé ke koupání a energetici k výrobě elektřiny.
AKTUALIZOVÁNO
65

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Mercedes tým bavil diváky a podpořil Tlapky. Na oslavách fotbalu ve Vavřinci

Vavřinec /FOTOGALERIE/ – Známý výrok Petra Švancary o mercedesu zaparkovaném ve slávistické fotbalové garáži dal vzniknout týmu osobností, který vyjíždí rozdávat nejen fotbalovou radost. Pátým letošním zastavením Mercedes týmu byly pětasedmdesátiny založení fotbalu ve Vavřinci. Vystoupení Švancarova týmu bylo pověstnou třešničkou na oslavencově dortu. Před tím se početnému publiku představili místní nejmenší fotbalisté z přípravky a vysloužilí hráči si to rozdali se svými vrstevníky z Metry Blansko. 

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Brno /ANKETA/ - Neuspěl. S tímto verdiktem odchází napoprvé od závěrečné zkoušky v autoškole víc než polovina Brňanů. Podle instruktorů je to kvůli stresu a neznalosti předpisů.

Mrtvice patří mezi významné zabijáky v kraji. Může za ni i znečištěný vzduch

Jižní Morava - Vzniká náhle, z plného zdraví. Projevuje se například potížemi s mluvením, problémy se zrakem či bolestí hlavy. Cévní mozková příhoda patří mezi významné zabijáky na jižní Moravě. Tuto nemoc si dnes proto lidé připomínají u příležitosti Světového dne mozku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení