Ředitelství silnic a dálnic České republiky mezi současnými hlavními závadami uvádí vyjeté koleje, trhliny a chybějící krajnice. Celkem mají dělníci opravit třináct set metrů průtahu okresním městem k mostu přes řeku Moravu za celkovou cenu přesahující třicet milionů korun. „Bude se pracovat po částech, vždy na jedné polovině silnice, a v etapách. Dopravu budou přechodně řídit semafory,“ uvedl mluvčí hodonínské radnice Josef Horníček.

Slavnosti rajčat v Břeclavi 2018.
OBRAZEM: Rajská Břeclav? Hrubešová kuchtila, jazzman Lipa si pohrál s publikem

Pro těžká nákladní auta s hmotností nad tři a půl tuny bude sloužit objízdná trasa po silnici I/55. Povede ve směru od Břeclavi kolem Rohatce a Sudoměřic na státní hranici se Slovenskem. „Je to oprávněná varianta. Obchvat Sudoměřic směrem na Skalici stál dvě stě šedesát milionů korun, přesto po něm kamiony na Slovensko téměř nejezdí,“ řekl dlouholetý dispečer kamionové dopravy Rudolf Bauer z Bzence na Hodonínsku.

Opravy I/51Kde: v Hodoníně, směr na státní hranici se Slovenskem
Za kolik: 30,2 milionu Kč
Kdy: od 13. srpna do 5. prosince 2018
Důvod: vyjeté koleje, trhliny a chybějící krajnice
Úplná uzavírka: pro kamiony nad 3,5 tuny


Právě o větší vytížení této trasy se snaží hodonínský starosta Milan Lúčka. „Nyní se podařilo odklonit kamiony z města kvůli opravě, ale doufám, že se nám jej podaří uzavřít pro nákladní dopravu i do budoucna. Napsal jsem dopis na ministerstvo dopravy, kde upozorňuji na to, že nám doposud jezdí kamiony skrze lázeňské město,“ informoval starosta s tím, že zatím čeká na odpověď.

Podle posledního sčítání dopravy, které provedli státní silničáři v roce 2016, hustota na I/51 v Hodoníně před státní hranicí dosahovala v průměru na osm a půl tisíce vozidel denně, z toho bylo osm set padesát kamionů.

Loď Morava na Baťově kanále. Ilustrační foto.
Hladina Moravy a Baťova kanálu klesá, vůdci plavidel musí dávat pozor