VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O dodání vlaků na jih Moravy se hlásí Kanaďané i Švýcaři

Jižní Morava – Část cesty s Čechem, poté přestup na Kanaďana a na závěr cesty Němec. I tak by mohlo už za dva roky vypadat cestování vlakem po Jihomoravském kraji, co se států původu dodavatelů vlaků týče. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, které firmy chtějí pro krajský úřad dodat nové vlaky. Nahradit by měly především staré východoněmecké vozy řady Bdmtee na lince S3 a pantografy na lince S2.

3.7.2017
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Účast v soutěži už dříve potvrdila plzeňská škodovka a německý Siemens. Podle zjištění Brněnského deníku Rovnost ale mohou v kraji jezdit soupravy také od kanadského Bombardieru. „Nabídli jsme vlaky z řady Bombardier Talent, které nyní jezdí třeba v Rakousku, Německu nebo na Slovensku. Na dodávce by se podílel i náš závod v České Lípě,“ popsal nabídku firmy její mluvčí Maciej Kaczanowski.

Nepřímo svou účast potvrdil také švýcarský výrobce Stadler. Jeho vozy v České republice využívá například soukromý dopravce Leo Expres. „V této fázi tendru nemůžeme poskytnout žádné další informace. Zakázku okomentujeme až v případě úspěchu,“ vzkázal mluvčí Philipp Welti.

Skoupý na informace je také francouzský Alstom. „Nebudeme dopředu prozrazovat obchodní strategii v této zakázce,“ řekl za firmu Marek Gawroński.

Krajská zakázka na vlaky je rozdělená na několik částí. V první si představitelé kraje najali zástupce zadavatele, který tendr za Jihomoravský kraj vypsal. V druhé zakázce, vypsané před pár dny, hledá kraj právní poradenství pro dodávky vlaků. „Takto rozdělený tendr jsme se rozhodli využít proto, že je velmi specifický a náročný. Zakázky na koupi vlaků nevypisujeme běžně a nemáme proto specialisty,“ vysvětlila mluvčí kraje Monika Brindzáková.

Na dvě části je přitom rozdělené i dodání vlaků. Krajský úřad hledá dodavatele, který zajistí i servis vlaků a jako dalšího bude hledat provozovatele. „Je to v duchu současných zákonů, kdy jinak musí zadavatel zdůvodnit, proč zakázku nerozdělil. Díky rozdělení se totiž mohou do soutěže hlásit i menší firmy,“ zhodnotil postup kraje ekonom Lukáš Kovanda ze společnosti Cyrrus.

Podle něj tak Jihomoravský kraj uspořádal transparentnější soutěž, než kdyby celou zakázku soutěžil jako celek. „Je tu vyšší šance na sražení ceny a zároveň menší šance na výběr dodavatele, který by byl s krajem nějakým neformálním způsobem spojený,“ dodal Kovanda.

Jihomoravský kraj chce nové vlaky vyslat na linky S2 a S3, kde v současnosti jezdí jedny z nejstarších souprav v kraji.

Autor: Michal Rapco

3.7.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Podvodníci zvoní i jako vodaři

Damián Beneš, 51 centimetrů, 3,54 kilogramu, 19. 9. 2017, Boskovice
11

Novorozená miminka Blanenska 38. týdne 2017

Rozbitá nádraží: čeká je opravy za miliony

Blanensko – Rozbité zdi, děravé střechy. Fasády počmárané spreji. Řada budov na vlakových nádražích je ve velmi špatném stavu. Na větší rekonstrukci čekají mnohde i desítky let. To se má změnit. Nádražní budovy jsou od loňska majetkem Správy železniční dopravní cesty. Ta hodlá v následujících pěti letech utratit bezmála osm a půl miliardy za jejich opravy.

Za kampaně na nelegálních billboardech nemůžeme, hájí se politické strany

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Reportéři Deníku Rovnost napočítali u vybraných úseků silnic prvních tříd a dálnic v kraji dvanáct volebních billboardů. Jsou na místech, kde už podle novely silničního zákona být nemají. Politici to neřeší.

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Vlakem z Adamova do Brna? Cestování zkomplikuje výluka na trati

Blanensko – Oprava jedné koleje omezí provoz na železnici na Blanensku. Nedotkne se rychlíků a spěšných vlaků, projedou i některé osobní. Ostatní nahradí autobusy. Výluka na železniční trati Brno-Česká Třebová v úseku z Brna do Adamova začne v sobotu a potrvá týden.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení