Prodávat budou tvůrci jen čtyři stovky vyrobených lahví, a to pouze ve středu v Jezuitské ulici v Brně. „Lidé si u nás mohou od dvou hodin odpoledne produkt koupit. Půjde o jednorázovou akci, prodlužovat prodej další dny nebudeme," uvedl za Expediční klubovnu Daniel Pacholík.

Tvůrci Kefíreru předpokládají, že zítra kusy vyprodají. „Kefírer tím bude mít svůj poslední projev," uvedli.

Výrobek si lidé koupí za 194,50 koruny. „Máme velmi omezený rozpočet a chceme, aby se Kefírer dostal hlavně ke skalním fanouškům. Také jsme dali desetitisíce za právníky, abychom vůbec nějaké kusy mohli dostat na trh. Náklady na výrobu byly také vysoké," vysvětlili tvůrci výši ceny na sociálních sítích.

Týden města v roce 2016 zaujal i objímacím happeningem na brněnském náměstí Svobody.
Happening, bleší trh i stand-up. Týden města promění brněnské ulice

Kefírer vytvořili David Koutný, Tomáš Musil a Lukáš Lukeš z Brna. Výrobu kysaného nápoje s karikaturou Adolfa Hitlera na obalu a s podtitulem „Vůdce mezi kefíry" nejdříve jeho tvůrci pojali jako vtip. Chtěli tak upozornit na extremistické nálady ve společnosti. Díky ohlasům fanoušků se produkt rozhodli vyrábět.

Loni v srpnu však čelili předžalobní výzvě kvůli vizuálně podobnému logu na obálce německé knihy Už je tady zas.

Vše nakonec vyřešili mimosoudně, jako součást dohody dostali několik podmínek. „Kromě výroby a prodeje čtyř set kusů Kefíreru jsme museli stáhnout naše webové stránky a také darovat osm set eur organizaci Exit Deutschland, která pomáhá lidem najít cestu ven z extremismu," popsali.