VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vytrvalostní závody aut? Je to adrenalin jako ve formuli 1, říká Slouk

Blansko – Za brněnský Full Motorsport Brno závodí jezdci z Blanska a okolí. Podniky amatérských závodů Makpak Endurance tým začal objíždět teprve před dvěma roky, jenže už na konci loňského ročníku slavil celkové prvenství v seriálu. A to i přesto, že se zprvu potýkal s problémy s převodovkou. Pětice až šestice závodníků střídající se přibližně po hodině a půl zaznamenala největší úspěch dosavadní kariéry. Jedním z posádky je i René Slouk. „Nemohli jsme se na auto plně spolehnout, nevypadalo to na začátku dobře. Pak jsme ale nedostatky překonali a užili si doposud nejlepší sezonu," hodnotí ročník čtyřicetiletý závodník.

15.2.2017
SDÍLEJ:

Tým Full Motorsport Brno s posádkou z Blanenska má za sebou úspěšnou sezonu v amatérských závodech Makpak Endurance 2016. Foto: archiv FULL MOTORSPORT BRNO

V nadcházející sezoně, v níž bude Slouk společně s Janem a Petrem Koubkovými, Jiřím Kelblem a Markem Pilitowskim obhajovat vítězství, se také dočká jedné novinky. Na nejoblíbenější brněnský okruh se podívá až v posledním vytrvalostním desetihodinovém závodě. Úvodní podnik totiž nově hostí Slovakiaring u Dunajské Stredy. „Máme co zlepšovat, zatím nedokážeme využít potenciál auta naplno. Závodíme samozřejmě pro radost, ale ve chvíli, kdy jsme si čuchli k úspěchu, chceme jej znovu. Když vidíme, že na to máme a funguje nám to, chceme dál vyhrávat. Někdy je těžké jet takticky, v autě má člověk černo před očima a jede, jak nejlépe dokáže,“ popisuje Slouk, kterého čeká auto s novým motorem.

Motorový sport, o kterém říká, že k němu přišel jak slepý k houslím, si zamiloval. „Strhla mě atmosféra, návštěvnost stále roste. Kamarád mě oslovil, ať to zkusím, a pak už nebylo cesty ven,“ směje se.

Ve vytrvalostních závodech, které trvají šest, ale i deset hodin, je nutné zvolit správnou taktiku. Tu však někdy není snadné odhadnout a týmy musejí jednat podle aktuální situace na okruhu. „Strategii ovlivňuje mnoho faktorů. Záleží, jak to vypadá na trati, někdy je potřeba zatlačit, jindy naopak máme dost času na klidnou výměnu řidiče,“ přibližuje.

Zajímavostí je, že se nesmí tankovat v týmových boxech. Palivo se doplňuje na benzince v prostorách okruhu, což může přinést komplikace. „Musí se tam sjet po vyznačené cestě, pokud tankuje zrovna někdo jiný, musíte počkat. Může jít klidně i o deset minut. Ale jinak si myslím, že zažíváme takový adrenalin, jako třeba závodníci Formule 1,“ upřesňuje Slouk.

Své přesvědčení ilustruje na konkrétních zážitcích. „Dodnes mám před očima poslední závod v Brně, kdy přede mnou polský kolega dostal nekontrolovatelné hodiny a já z toho jen taktak vyvázl v pořádku,“ přidává.

Jeho rodina se o něj však nijak zvlášť nebojí. „Nebezpečí si dobře uvědomuju a znám svoje limity. Doma mě podporují a například manželka by se určitě nechala zlákat za volant,“ uzavírá.

ADAM HAVEL

Autor: Redakce

15.2.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Podvodníci zvoní i jako vodaři

Damián Beneš, 51 centimetrů, 3,54 kilogramu, 19. 9. 2017, Boskovice
11

Novorozená miminka Blanenska 38. týdne 2017

Rozbitá nádraží: čeká je opravy za miliony

Blanensko – Rozbité zdi, děravé střechy. Fasády počmárané spreji. Řada budov na vlakových nádražích je ve velmi špatném stavu. Na větší rekonstrukci čekají mnohde i desítky let. To se má změnit. Nádražní budovy jsou od loňska majetkem Správy železniční dopravní cesty. Ta hodlá v následujících pěti letech utratit bezmála osm a půl miliardy za jejich opravy.

Za kampaně na nelegálních billboardech nemůžeme, hájí se politické strany

Jižní Morava /FOTOGALERIE/ – Reportéři Deníku Rovnost napočítali u vybraných úseků silnic prvních tříd a dálnic v kraji dvanáct volebních billboardů. Jsou na místech, kde už podle novely silničního zákona být nemají. Politici to neřeší.

AUTOMIX.CZ

Filtry pevných částic pro nafťáky zlevňují. Alespoň u některých značek

Filtr pevných částic je jedním z největších strašáků u moderních dieselových ojetin. Mnoho řidičů má pocit, že když se jedná „pouze o věc ekologie“ mohou filtr bez obav vyndat, nicméně faktem je, že jeho přítomnost v autě má dost velké opodstatnění. Je tedy velmi dobrou zprávou, že se cena nových filtrů vyvíjí příznivým trendem.

Vlakem z Adamova do Brna? Cestování zkomplikuje výluka na trati

Blanensko – Oprava jedné koleje omezí provoz na železnici na Blanensku. Nedotkne se rychlíků a spěšných vlaků, projedou i některé osobní. Ostatní nahradí autobusy. Výluka na železniční trati Brno-Česká Třebová v úseku z Brna do Adamova začne v sobotu a potrvá týden.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení