Čtyři předjíždění na plné čáře. Z toho jeden motocyklista, který se tohoto přestupku dopustil hned dvakrát. To vše zaznamenal vrtulník letecké služby policie, když od osmi hodin ráno do dvanácti hodin dopoledne v oblasti hlídkoval.

„Silnice z Brna do Svitav je známá kvůli množství zatáček a kopců. Předjíždění na plné čáře před těmito kopci, když řidič nevidí za horizont, může vést k tragickým dopravním nehodám,“ konstatovala mluvčí blanenských policistů Iva Šebková. Ta měla, stejně jako její kolegové, na řádění nezodpovědných řidičů dobrý výhled. Díky speciálnímu zařízení v hlídkovém voze totiž policisté v přímém přenosu vidí záběry z vrtulníku.

Nejčastějším přestupkem na hlavním tahu mezi Brnem a Svitavou je podle Šebkové nedodržování předepsané rychlosti. „Loni jsme tu měli rekord, kdy motorkář jel v úseku s povolenou devadesátkou sto osmdesát kilometrů v hodině,“ připomněla mluvčí.

Upozornila také na to, že počet tragických dopravních nehod v daném úseku v posledních letech klesá. V roce 2008 zemřelo na silnici I/43 dvanáct lidí, v roce 2010 už jen dva. Letos se zatím dopravní nehody v oblasti obešly bez tragických následků.

Nejhorší dopravní nehoda se na takzvané silnici smrti stala podle mluvčí blanenských policistů desátého ledna roku 2009. „Řidič na kopci směrem k obci Krhov vyletěl do protisměru a narazil do dvou protijedoucích aut. Jedno z nich začalo hořet. Při nehodě zemřeli čtyři lidé,“ popsala Šebková.