„Při nehodách zemřelo deset lidí. O rok dříve jich bylo pět," uvedl vedoucí územního odboru policie v Blansku Zdeněk Grénar.

Loni policie na Blanensku řešila přes osm set padesát dopravních nehod. „Je to nárůst zhruba o osmdesát případů oproti roku 2014, a dokonce o dvě stě dvacet víc než před dvěma lety," přiblížil zástupce blanenského vedoucího policie Jaroslav Hloušek.

Způsobená škoda loni přesáhla sedmadvacet milionů korun. Nejčastějšími příčinami nehod byl způsob jízdy, rychlost a nedání přednosti.

Například v září nepřežil nehodu na silnici mezi Blanskem a Lipůvkou u Svinošic čtyřiačtyřicetiletý motorkář. Právě motorkářů loni na silnicích zemřelo nejvíc. „Z deseti mrtvých bylo pět motorkářů, jeden cyklista, jeden chodec. Zbytek představují řidiči osobních aut," pokračoval Hloušek.

Kritický úsek z Lipůvky

Poslední nehoda se smrtelnými následky se stala krátce před Štědrým dnem poblíž boskovického Kauflandu. Nejkritičtější byla loni právě trasa z Lipůvky směrem na Blansko. Tři smrtelné nehody motorkářů se staly právě tam.

Prvenství v počtu nehod si však podle policistů zachovává nejvytíženější silnice I/43. Dvě osobní auta se tam srazila i tuto sobotu v podvečer. „Třicetiletá řidička u Sebranic nedala přednost citroënu na hlavní silnici," upřesnila policejní mluvčí Alice Musilová.

Po počátečním podezření na šest zraněných po převozu do nemocnice vyšetření potvrdila pouze jeden lehčí úraz starší ženy. K dopravním nehodám na úseku mezi Lipůvkou a Stvolovou loni policisté vyjížděli šestaosmdesátkrát, v předchozích letech zhruba pětapadesátkrát. „Loni tam zemřel jeden člověk a dva se těžce zranili," dodal Hloušek.

Loni se ukázal ještě jeden smutný trend. Přibylo těch, kteří řídili pod vlivem alkoholu nebo drog. „V padesáti případech byly omamné látky příčinou nehody. Celkem jsme loni přistihli skoro pět set padesát opilých nebo zdrogovaných řidičů, o rok dříve něco málo přes pět set a v roce 2013 dokonce jen asi čtyři stovky," doplnil Hloušek.