VYBERTE SI REGION

Na silnicích Blanenska letos zemřeli čtyři lidé

Blanensko – Bylo jí pouhých šestadvacet let. Prvního červnového dne zemřela za volantem. Mladá žena, která řídila Fiat Punto, nepřežila čelní srážku s nákladním autem na silnici I/43 u Černé Hory v místech známých jako Doubská skála. „Žena byla mrtvá ještě před příjezdem záchranářů. Ti už jí nemohli pomoci," řekl mluvčí záchranky Radek Turin.

9.7.2012 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Autor: DENÍK/Drahomír Stulír

Mladá řidička byla jednou ze čtyř obětí dopravních nehod na Blanensku za první letošní půlrok. „Stejně jako v loňském roce za první pololetí letošního roku zemřeli na silnicích Blanenska čtyři lidé," potvrdila blanenská policejní mluvčí Iva Šebková.

Celkem se na Blanensku od začátku ledna do konce června událo 226 dopravních nehod, ke kterým řidiči zavolali policisty. Je to o čtyři desítky víc než za stejné období roku 2011. „Nejde o nijak dramatický nárůst. Možná je to způsobené jen tím, že řidiči k nehodám více volali policisty," komentovala to Šebková. Při nehodách se těžce zranilo třináct lidí oproti devíti v předcházejícím roce a osmasedmdesát lidí utrpělo lehké zranění.

Silnice číslo 43 z Brna na Svitavy, na níž zemřela řidička Fiatu Punto, je na Blanensku vnímána jako nejnebezpečnější. „Je tomu tak hlavně z pohledu následků, protože je tam největší provoz a jezdí se tam rychle. Nejvíc nehod ale evidujeme na silnicích druhých tříd," doplnila Šebková. Muži a ženy za volantem i na motorkách hodně bourají například na silnici číslo 379 z Blanska na Šebrov a pak dále na Jedovnice. Problémy však bývají i na méně frekventovaných silnicích. Například na křižovatce v blízkosti Kojálu u Lipovce. Řidiči si tam totiž pletou hlavní a vedlejší silnici. Jako třeba jedenáctého června.

„Šestadvacetiletý řidič peugeotu si tam neuvědomil, kudy vede hlavní silnice, a nedal tak přednost přijíždějícímu nákladnímu autu. Při srážce se mladý muž lehce zranil," uvedla příklad policejní mluvčí. Protože to nebyl první podobný případ, chystají tam policisté společně se silničáři výraznější dopravní značení.

Téměř při každé silniční kontrole uvízne v sítích policistů nějaký řidič pod vlivem alkoholu. Celkem patnáct opilých řidičů způsobilo za první pololetí dopravní nehodu. Jako třeba dvaašedesátiletý muž, který posledního květnového dne v sedm hodin večer měl v sobě už osm piv a panáka vodky, a přesto sedl za volant. V Olomučanech ovšem nezvládl vyhnout se protijedoucímu autu, vyjel mimo silnici a tam narazil do dalšího zaparkovaného auta. V dechu mu policisté naměřili téměř dva a půl promile alkoholu. „Oproti roku 2011 ale viníků nehody pod vlivem alkoholu výrazně ubylo. Je to způsobené i tím, že děláme stále více kontrol zaměřených na alkohol, takže opilé řidiče často odhalíme dřív, než se něco stane," řekla k tomu Šebková.

Nejčastější příčinou dopravních nehod bývá způsob jízdy, což je třeba i mikrospánek nebo nepozornost způsobená například telefonováním za jízdy. Následuje nepřiměřená rychlost a nedání přednosti v jízdě.

Při nehodách, které končí smrtí nebo těžkým zraněním, podle Šebkové často figurují mladí lidé. To vnímá i učitel v blanenské autoškole Zdeněk Pernica. „Je určitá skupina mladých, hlavně chlapců, kteří se k řízení staví nezodpovědně. V autoškole jezdí ve slabších autech. Když pak sednou do auta silnější kubatury a ještě v nějaké společnosti, rádi se předvádějí a pak je zle," míní Pernica. Ten jednoznačně podporuje německý model. „V Německu se osvědčilo, že čerství řidiči jezdí nějakou dobu jen pod dozorem. Výrazně tak klesl počet nehod způsobených nezkušenými řidiči. U nás se o tom jen mluví, ale nic se neděje," posteskl si.

Autor: Leona Paroulková

9.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Zemětřesení umíme spustit, ale nikoliv zastavit

Rozhovor s předním českým seismologem Janem Zedníkem o tom, kde na Zemi hrozí největší katastrofy při otřesech půdy, proč se tragická zemětřesení budou stále opakovat a jak se pozná, když někde na planetě zkoušejí atomový výbuch nebo zkolabuje jaderná ponorka.

V kraji chybí téměř devadesát policistů. Uchazečům se zdá práce málo atraktivní

Jižní Morava - Počet policistů na jižní Moravě může těšit snad jen zloděje a další pachatele. V kraji do plného stavu chybí osmaosmdesát policistů, nejvíc jich dlouhodobě shánějí v Brně a na Brněnsku.

Žně na Blanensku končí. Kvalitu obilí zhoršil déšť, někde mají i rekordní úrodu

Blanensko – Žně finišují. Největší výnosy mají zemědělci na Blanensku z ozimé pšenice a řepky. Některé obiloviny však mají horší kvalitu, což se projeví i ve výkupních cenách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies